ادعای نتانیاهو: 90 درصد مشکلات خاورمیانه از ایران است


ادعای نتانیاهو: 90 درصد مشکلات خاورمیانه از ایران است

نخست وزیر اسرائیل در مراسم آغاز به کار فرمانده جدید ارتش اسرائیل مدعی شد: ایران منبع بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است. دشمنی رژیم ایران، بی ثبات کننده ثبات منطقه است. رژیم ایران، تهدید به نابودی ما می کند؛ به کشورهای دیگر آزار می رساند و این کشورها به سمت ما می آیند.

او ادامه داد: ارتش اسرائیل و به همراه آن موساد و شاباک (آژانس امنیت داخلی) هر آنچه لازم باشد برای جنگیدن با دشمنان ما انجام می دهند.

وی در عین حال تاکید کرد: وارد هیچ جنگ غیرضروری نخواهیم شد. 
نتانیاهو گفت که اسرائیل در دوره نخست وزیری گذشته او و با مشارکت فرمانده ارتش آویو کوخافی که دوره او هم اکنون به پایان رسیده چند عملیات علیه ایران و علیه انتقال سلاح از ایران به سوریه و لبنان اجرا کرد. در دهه گذشته، فعالیت هایی برای جلوگیری از حضور نیروهای ایرانی در سوریه و تلاش ها برای انتقال سلاح به سوریه و لبنان انجام شد.

 
 
 
 

ادعای نتانیاهو: 90 درصد مشکلات خاورمیانه از ایران است

وی افزود: کابینه، خطرها علیه اسرائیل را رصد می کند و از ارتش می خواهد برای تهیه نقشه های نظامی عملی برای مقابله و جلوگیری از تهدیدات اقدام کند. به طور شفاف اینجا می گویم منتظر نمی مانیم تا شمشیر برنده به بالای گردن ما بیاید.  
   
یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل هم گفت: در ارتش نیازمند وحدت و آرامش بخشی به نگرانی ها در برابر دخالت های خارجی در فعالیت های ارتش اسرائیل هستیم.

در مراسم امروز دوشنبه،‌ با اعلام پایان فعالیت ژنرال آویو کوخاویی، ژنرال هرتسی هالیویی به عنوان فرمانده جدید ارتش اسرائیل معرفی شد.
مراسم تودیع و معارفه و اعطای درجه های جدید به ژنرال هرتسی هالیویی در دفتر نخست وزیر اسرائیل در شهر قدس (بیت المقدس/ اورشلیم)‌ برگزار شد. 
 
فرمانده جدید

 فرمانده جدید ارتش اسرائیل هم مشکل ایران را یکی از تهدیدات علیه اسرائیل توصیف کرد. او وعده داد ارتش را تقسیم بندی های سیاسی دور نگه دارد.
 ژنرال هرتسی هالیویی برخی تهدیدات علیه اسرائیل را اینگونه برشمرد:‌ ایران، جبهه شمالی (مرز لبنان)، غزه و کرانه باختری.

وی ادامه داد: ارتش برای جنگ چه در دوردست و چه نزدیک آماده می شود. او همچنین وعده داد جذب سرباز برای ارتش از همه بخش های جامعه اسرائیل انجام شود.

ادعای نتانیاهو: 90 درصد مشکلات خاورمیانه از ایران است


هم اکنون بخش های از جامعه اسرائیل از جمله طلاب علوم دینی در مدارس دینی یهودی از سربازی معاف هستند.

فرمانده جدید ارتش اسرائیل متولد 1967 در خانواده متدین یهودی است که در سال 1985 به واحد چتربازان ارتش پیوست. 
او در سال 2014 به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی و در سال 2018 هم به عنوان رئیس فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل منصوب شد. او یک شهرک نشین است. هلفی در شهرک کفارهاراورانیم در کرانه باختری زندگی می کند که از نظر قانون بین المللی غیرقانونی به شمار می آید.

 
 
 

منبع: عصر ایران

«« بازگشت

تاریخ درج: 1401/10/27