ایران: عربستان به قایق های صیادی ما شلیک کرد / ادعای سعودی ها: قایق صیادی نبود محموله سلاح جابه جا می‌کرد


ایران: عربستان به قایق های صیادی ما شلیک کرد / ادعای سعودی ها: قایق صیادی نبود محموله سلاح جابه جا می‌کرد
دو قایق صیادی ایران به دلیل ورود به آب‌های عربستان سعودی از سوی نیروهای مرزبان سعودی مورد هدف قرار گرفتند و یک صیاد ایرانی کشته شد.
 قبل از این دو قایق صیادی از مبدأ بوشهر برای صیادی در خلیج فارس به آب رفته بودند که ظاهرا ناخواسته وارد آب‌های عربستان سعودی شده بودند و به همین خاطر از سوی گارد مرزی این کشور مورد هدف قرار گرفتند.
یک صیاد ایرانی بر اثر تیراندازی از سوی نیروهای سعودی کشته شد.

صبح یکشنبه اما خبرگزاری رسمی عربستان سعودی خبر تیراندازی به چند قایق صیادی را به گونه دیگری منتشر کرد.
سعودی‌ها مدعی هستند که قایق سومی که آنها توقیف کردند در حال جابه جایی محموله سلاح بود و در آن مقداری زیادی سلاح و مهمات یافته شد.

این منبع رسمی سعودی به نقل از یکی از مقامات مسئول آورده است که 3 قایق ایرانی جمعه شب ساعت 8 در حالی که پرچمی با 2 رنگ سفید و قرمز را برافراشته بودند با سرعت زیاد به سمت میدان نفتی "مرجان" در حال حرکت بودند که از سوی نیروهای سعودی مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: قایق‌های گشت سعودی چندین بار به آنها هشدار داده بودند اما آنها توجهی نکردند.

این منبع آگاه گفت: یکی از 3 قایق توقیف و 2 قایق دیگر موفق به فرار شدند. پس از بازرسی قایق توقیف شده معلوم شد که حامل مقداری سلاح و مهمات بود که برای تخریب و حمله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقامات کشورمان توقیف قایق ایرانی از سوی عربستان سعودی را تایید نکرده‌اند. 
منابع محلی در استان بوشهر و مقامات ایرانی گفته اند که یک صیاد بوشهری از سوی گارد مرزبانی سعودی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده اند.


خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نوشت: 3 قایق ایرانی وارد آب‌های قانونی عربستان سعودی شده بودند که پس از هدف قرار گرفتن از سوی قایق‌های گشت سعودی 2 قایق ایرانی موفق به فرار می‌شوند و سومی از سوی سعودی‌ها توقیف شد.

منبع: عصر ایران

«« بازگشت

تاریخ درج: 1396/03/29