تأکید بر گسترش همکاری‌های قضائی و انعقاد توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و اندونزی


تأکید بر گسترش همکاری‌های قضائی و انعقاد توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و اندونزی

محمد شریف‌الدین، رئیس دیوان عالی اندونزی و هیئت همراه که به ایران سفر کرده است، روز پنجشنبه با حجت‎الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوان عالی کشور و معاونین وی دیدار کردند.

مرتضوی‌مقدم در این دیدار ضمن خیرمقدم به بالاترین مقام قضائی این کشور اسلامی و هیئت همراه، ساختار تشکیلاتی و قضائی جمهوری اسلامی ایران و وظایف تعریف شده برای دیوان عالی کشور در قانون اساسی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی بالاترین مرجع قضائی است، توضیحاتی پیرامون وظایف این دیوان در خصوص نظارت بر احکام دادگاه‎ها، ایجاد وحدت رویه قضائی و نحوه رسیدگی به پرونده‎ها ارائه داد.

رئیس دیوان عالی کشور با ابراز امیدواری در مورد تداوم این دیدارها بر گسترش همکاری در زمینه موضوعات و توافقنامه‌های قضائی و به ویژه انعقاد توافقنامه انتقال محکومان که مورد اشاره رئیس عدلیه ایران بود، تأکید کرد.

رئیس دیوان عالی کشور اندونزی نیز در این دیدار ضمن تشریح ساختار قضائی کشور متبوع خود بر اهمیت گسترش روابط تأکید و افزایش همکاری‌های قضائی در موضوعات مختلف را خواستار شد.

در پایان این دیدار محمد شریف‌الدین، رئیس دیوان عالی اندونزی با اهدای تندیسی از نمای ساختمان دادگستری اندونزی از حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم برای سفر به اندونزی دعوت و ابراز امیدواری کرد که ملاقات بعدی آنها در این ساختمان باشد.

گفتنی است؛ رئیس قوه قضائیه نیز در دیدار روز چهارشنبه خود با رئیس دیوان عالی اندونزی با اشاره به اینکه بیش از 40 زندانی ایرانی در کشور اندونزی در حال گذراندن دوران حبس خود هستند بر اهمیت انعقاد توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و اندونزی تأکید کرده بود.

منبع: تسنیم

«« بازگشت

تاریخ درج: 1401/06/19